Wednesday, August 22, 2007

Same shit, different reasons

Det var typ i morse som vi konstaterade att det började klia lite i tangentbordsfingrarna igen, utan att vi hade något riktigt rationellt skäl till det. Annat än, möjligen övertrötthet. Så att ...grönvita sidan upp! inte kommer att säga flasklock förrän framåt söndag beror helt och hållet och uteslutande på logistiska skäl. Basånivet varför vi även missar den lite väl ödesmättade matchen på Ryttarstadion.
Skit i tabellen. Bryt ihop, gå vidare.

Tills vidare kan vi länka till Lauls rejäla formtopp. Låt nu inte detta bli en engångsföreteelse Robert; du kan ju när du vill. Någorlunda initierad mediekritik är alltid ett vinnande koncept, tror vi oss veta.
Det finns några rader där som vi inte hade haft något emot att ha kommit på själva...

17 Comments:

"beror på skäl" - aj! GSU som brukar vara så precis.

8/23/2007 07:00:00 AM  

Är det inte helt uppenbart att bajen tycks gå för högtryck med att pressa fram ett beslut om arenan, fixa drift och finansieringen för att kunna glädja supportrarna med när vi parkerat på en tiondeplats i allsvenskan. Truppen och vad allt som placeringar heter spelar nu ingen roll när man vill få fram det historiska beslutet. Till och med Urban har gått under jorden och Hoo får agera fritt som språkrör för bajen.

En ganska vild gissning säger att Äpplet åkt tor till staterna några gånger under sommaren samt att hysch hyschet är ett klassikt fejk bajenlugn.

Tony vet också om detta och verkar lite för mycket beredd på att det skulle bli en tuff höst.

...eller så jobbas det bara på nya blomsterarrangemang...

8/23/2007 08:03:00 AM  

Men varför får jag hela tiden upp massa stayfriends-skit när jag kommer till gvsu? Vad har J-O, Alban och Björn Borg med er att göra? :)

8/24/2007 01:39:00 AM  

Sticker ut hakan å säger:
Flasklock.

8/24/2007 02:27:00 AM  

Stoffe!

E' ente du dö?

Jag trodde att du dog före Kenta.

8/24/2007 06:07:00 AM  

gulbonne: för att vara hjärndöd har du ovanligt stort glapp i käften....lider du av bajen-avund? ett tillstånd nära besläktat med penis-avund...

8/24/2007 09:58:00 AM  

Frågan är om vi har råd med blomster-arrangemang?
http://www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?clip=3922&cat=0&list=all

8/24/2007 10:00:00 AM  

saknar ...grönvita sidan upp!

8/27/2007 04:40:00 AM  

Jag tror inte att ni Söderbönner är rätt personer att kalla andra än er själva för Hjärndöda. Inte efter vad jag såg i helgen.

Jag och min kusin från Göteborg tog oss upp till Tjockhult för en liten släktcelabration i helgen. Vi kom in på Söder i det fina vädret vid ettiden på lördagen. Parkerade alldeles ovanför Slussen. Vid en Pub min lite mer belevade kusin hade blivit rekommenderad nyss. De lär ha nästan lika många sorters maltwhisky i sitt sortiment som han har hemma. Akkurat skulle en Norrman ha sagt om det stället. Hur som helst Gondolen var stängd (Klantskallar) och serveringen på båten hade ingen riktig mat att erbjuda. Det fick bli Gamla Stan istället.

När vi skulle ta oss därifrån var det tjuvtjockt i trafiken, uppför Sturegatan gick det i ultrarapid. Vi hade sett de gröna bönderna redan på Söder och trott att ni hade hemmamatch. Uppe vid Stadion förstod vi varför, asberusade Gröna Bönder raglade på trottoarerna och rakt ut i gatan. Klockan var tre och matchen mot Brommabögarna skulle börja om en timma i en gammal stenruin. När vi väl passerat Stadion var vi snart ute på Lidingö där vi skulle stanna över. Sedan på kvällen var vi tvungna att köra en helt annan väg därför att polisen spärrat av hela Djurgårn' på grund av berusade bönder som raglade runt och bråkade.

Jag förstår inte hur det kan komma sig att på Söder är man lika obildade och bonniga som hos oss i Borås, medan man på Lidingö är lika intelligenta och belevade som i Göteborg. Hemma förstår jag det eftersom vi bor ute på landet ibland Gödseln medan dom bor vid havet och ser Världen. Men varför är det så stor skillnad mellan Lidingö och Söder.Sorterar man barn vid födseln och skickar de som ser degenerarade ut söderöver och A-barnen till andra områden?

8/27/2007 04:41:00 AM  

Nu ligger den där jag ämnade den...men den passade i stort sett lika bra på föregående ställe...

"GulBonnefrån Borås"

Hurregud vilket mindervärdskomplex du har...

Jag läser GVSU regelbundet för att han/de ofta har intressanta åsikter/funderingar i det som händer i och kring Bajen. Varför du läser denna blogg har jag inte en aning om (annat än ovanstående).

Jag har full förståelse att det aldrig händer något intressant i borås eller i ellos, därav ditt abnormt sjukliga intresse av det som händer på Söder/kring Bajen...

Jag förstår att du någon gång i ditt tomma liv vill uppleva den gemenskap vi har, den passion vi besitter och den kärlek vi känner till var klubb...detta är allt för uppenbart.

Men snälla, gör dig själv en tjänst (och framförallt oss andra läsare av GVSU), avhåll dig från fler inlägg här. Du framstår enkom som det illiterära, inavlade samt avundsjuka patrask du är...

Nästa gång du vill klanka ner på oss Bajare och Söderfolk i stort så tycker jag att du ska betänka vilka som ser till så att du och de dina har kördugliga vägar, bibliotek, badhus samt annan kommunal service...det är hos dig samt hos andra otacksamma bidragspundare våra surt förvarvade skattepengar hamnar. Det Södermalm och dess befolkning som du verkar ha så svårt för är den i Sverige överlägset (per område) största bidragsgivaren till övriga landet. Att kalla oss alkolister och pundare säger mer om dig än om oss...

Jag kan för egen del säga att det ganska ofta händer att jag blir berusad i samband med Bajenmatcher, men det är mitt val/bekymmer, inte ditt. Vill jag, mot förmodan, dra en lina kola så är det mitt val och inte ditt. Det finns ett gammalt och enkelt talesätt som säger "Sköt dig själv och skit i andra", jag uppmanar dig att följa det. Klarar du inte av det tycker jag att du ska ha så mycket mod att du vågar stå för vem du är i stället för gömma sig bakom en pseudonym. Vi tar gärna emot dig här uppe hos oss...

Med inte allt för vänliga hälsningar,

Martin från Söder

8/27/2007 08:17:00 PM  

Martin från söder>
Trodde bättre om bajjare.
Är du så korkad, att du tror att Göteborgarn som kallar sig "gul bonne..." är från Borås?

8/28/2007 05:09:00 AM  

Men jag blir förbannad när du skriver skit om Borås.

Djävla Stockholspajsare.

Om det inte var för alla skatteinkomster från övrika landet som ni Stockholmare parasiterar på, skulle ni Stockholmare svälta ihjäl.

Nej!

Bryt ut Stockhol ur Sverige så skall ni få se.

8/28/2007 05:32:00 AM  

får väl ta och "regga" nicket nu när den där GBGarn börjat använda andras namn (05:32)

8/28/2007 06:40:00 AM  

Heja bögen Glenn Hysén -
Jag är faktiskt Schizofren!

8/28/2007 07:31:00 AM  

får väl ta och "regga" nicket nu när den där GBGarn börjat använda andras namn (05:32)

8/28/2007 07:33:00 AM  

GVSU: här ser du vad som händer när människor blir frustrerade i avsaknad av nya inlägg på din blogg! Kom igen och fräls oss ifrån ondo! ;-)

8/28/2007 09:10:00 AM  

Nu är det bekräftat på hemsidan. Kleber tillbaks.

Det måste väl betyda att vi kommer att förlora Sebastian, eller hur?
Gissar att det blir officiellt efter Fredrikstad.

VAD TROR DU?

8/28/2007 11:45:00 AM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home