Tuesday, May 29, 2007

Två raka nollor

Som sagt; det kommer att bli ont om inlägg här de närmaste veckorna, och de inlägg man gör gör ont.
Elfsborg gjorde ont. Matchen gjorde ont, resultatet gjorde ont, Charlie Davies bortdömda mål gjorde ont och rubrikerna gjorde ont som fan. Vi hoppas verkligen att det som stod i en kvällstidning om "det kommer att gå för dig som för Selmer" är fria kvällstidningsfantasier; det man ser i FAN-TV-scoopet är mest komiskt och patetiskt och borde kunna läggas till handlingarna med en uppriktig, ärligt menad och jävligt ödmjuk ursäkt.

Att hota någon som brinner för Hammarby till livet är däremot oförlåtligt, hur många öl man än har i kroppen. Punkt.

Och eftersom vi inte vet vad som faktiskt sagts och inte sagts nöjer vi oss med att konstatera det.

***

Det lutar åt att vi får vänta på att arenaplanerna blir offentliga ett tag till. Men de ligger fast; byggstarten är fortfarande planerad till 2008, invigningen är fortfarande planerad till 2010, det är fortfarande 30 000 åskådare, Systembolagstomten och en Hammarbyägd arena "i världsklass" som gäller, och det går rykten om att ett visst arkitektkontor ligger närmare till hands än andra.

***

Det är 18 omgångar kvar, förlorar vi dem (också) vet ni mycket väl vad som händer.

***

Richard Kingson kommer fortfarande inte att förlänga. Att Aftonbladet citerar den ghananska fotbollsnyhetssajt som tidigare berättat om att Manchester United lagt bud på honom och att hela Södermalm samlades till en välkomstfest för "Magic Hands" är, med all respekt för fotbollsintresset i Ghana, inget som får oss att tro på motsatsen...

***

Slutligen: En anfallare som gjort 0 mål i årets allsvenska säljs till ett topplag i holländska ligan för, vad var det, 27 miljoner. Vem sade att det inte går att leva på gamla meriter..? Trevligt också att slippa Ari da Silva Ferreira i dubbelmötena i juli; då kan Hammarbyförsvaret (och målvakten Erland Hellström) fokusera på de spelare i Kalmar som faktiskt gjort mål i år.

33 Comments:

Klockren rubrik!

5/29/2007 01:58:00 AM  

Vad håller de annars så duktiga pojkarna på Söderst@dion på med? Varför ger de kvällstidningarna precis vad de vill ha för att kunna skapa krisrubriker om bajen.

Herr repotern i inslaget har suttit hela våren och sagt att det snackas så mycket negativt skit om bajen. Och sen det här?

I varje liga, i varje serie, i varje klubb finns det mindre fotbollskunninga fans som skirker på avgång. Men varför bry sig.

5/29/2007 02:50:00 AM  

Ofelia: Vad gäller rubrikerna var ju skadan redan skedd. Tycker att FAN-TV gör helt rätt just därför.
Avdemonisering och avdramatisering, från skandallöpsedel till comic relief.

5/29/2007 03:03:00 AM  

Vad har du hört om att vi inte kommer det kommer dröja med nästa steg i arena frågan?

Senast skulle staden gå igenom finansieringsplanen som lämnades in någon gång för 4-5 veckor sedan. Något måste ju hänt sedan dess, eller borde hända inom kort iaf.

/Jimmy

5/29/2007 03:51:00 AM  

Hmm vart lite konstig formulering ser jag.
Frågan var alltså var du hört om att det kommer dröja innan vi får höra något kring arenafrågan nästa gång.

/Jimmy

5/29/2007 03:53:00 AM  

Jag blir så trött på vissa bajare som ska dömma ut killarna och tjejerna som har andra sätt att visa känslor än andra. Fatta att vissa människor inte har något annat än Bajen, och när det går åt helvete är det som att hela ens värld rasar sönder och samman. Vissa hanterar det genom att hålla käften, gå hem och sura i några dagar, andra måste visa sina känslor - sitt missnöje. Det här var en storm i ett jävla vattenglas jämfört med vad som har hänt i dåtid. Sen att GVSU har polare på Söderst@dion som han teamar upp med varenda gång något sånt här händer är en annan sak.

Frågan i intervjun "är det inte lite aik över det här" är det mest patetiska jag hört. Nej, det är Bajen över det här - folk har alltid gjort sånt här och är det någon som hävdar något annat så har inte dom varit medvetna supportrar i ens 4 år.

Jag är så jävla trött på Söderst@dions påhopp på andra supportrar som inte beter sig som deras kärna vill att man ska bete sig. Argument som "väx upp" och dylikt gör mig så jävla förbannad. Det här auktoritettjafset gör mig ännu mer förbannad. Jag skulle fanimig inte bli förvånad om det är dom som inte sjunger på matcherna - det är ju inte ett vuxet beteende, eller?

Fan vad förbannad jag är just nu.

5/29/2007 04:26:00 AM  

"Sparven" har avslöjat sig.

5/29/2007 05:13:00 AM  

anonym

Har du hört talas om uttrycket:

"Ta en förlust som en man."

Det sammanfattar i stort sett kritiken mot fylleupptåget.

5/29/2007 03:19:00 PM  

Mordhot på bajens tränare kan fan aldrig vara okej. Väx upp för i h-vete!

5/30/2007 04:31:00 AM  

Men snälla nån. Mordhot? "Du är så jävla dålig" - räknas väl knappast som mordhot? Eller du kanske har läst vad som står i media, och tror på det?

5/30/2007 04:40:00 AM  

GVSU:

Jag såg precis att vi ligger trea, med häng på första platsen i Fair Play.

Tycker personligen att Europaspel är bland det viktigaste. Och jag skulle tro att det är enklare att vinna Fair Play, jämfört med Cupen eller Top 2 i Allsvenskan.

Jag föreslår därför att du lobbar för att lagledningen satsar stenhårt på Fair Play titeln!

Så länge vi inte hotar domarna, så blir det inga poängavdrag om vi hotar tränare eller spelare.

5/30/2007 05:03:00 AM  

"Det som hände degerfors tränare kommer oxå att hända dig"

inte mordhot?

5/30/2007 05:16:00 AM  

Det sa dom väl inte iofs?

5/30/2007 09:31:00 AM  

Det kommer att vänd för Bajern.
Ni är ett grymt lag tycker jag. Ett lag för folket. Det jag menar med det är att ni spelar publikvänlig fotboll. Gladfotboll kallar andra det.
Ni gör mkt mål, håll nu bara tätt bakåt.

Besök gärna min sportblogg.
Står mkt om hammarby där ;)

http://petersport.blogg.se

5/30/2007 10:08:00 AM  

Det föregående inlägget borde betecknas som spam.

5/30/2007 10:56:00 AM  

Du som är förbannad...
Tala om för mig exakt hur Sparvens insats förbättrar för Bajen?
Tänk, ni hjärndöda!!!

5/30/2007 10:57:00 AM  

Halvsmart att begära att hjärndöda ska tänka.

5/30/2007 12:03:00 PM  

Haha. Er reotrik är ju i det närmaste lysande! Nej, det Sparven sa kanske inte hjälpte Bajen, jag håller inte heller med om att något ont borde hända Tony eller att han borde avgå. Däremot förstår jag inte hur folk kan bli så ledsna i ögat av att något sånt här händer. Det har alltid hänt i Bajen, det kommer alltid hända i Bajen, det händer överallt i världen och kommer alltid hända överallt i världen - detta därför att folk har olika sätt att agera och reagera på när något dom älskar tar skada. Vissa känner att dom måste stå och skrika på det där sättet, och det har dom all rätt till. Finns ingen anledning att beklaga sig över det, så länge det inte är MORDHOT, och det var inte det här.

OT: Jag förstår verkligen varför folk väljer att bli huliganer, så gulligull som somliga på svenska fans kan vara gör ju en spyfärdig.

5/30/2007 01:21:00 PM  

Men Elfsborg var väl det bättre laget, eller?

5/30/2007 02:56:00 PM  

Du som skrev: "Det som hände degerfors tränare kommer oxå att hända dig!"

Var du där och hörde det? Eller läste du detta i Sportbladet, tidningen som tävlar med SvFF i vem som kan förstöra för svensk fotboll mest?

Jag var inte där, jag har bara sett det här klippet och tänker inte yttra mig om annat som sägs där. Jag förstår INTE varför all denna jävla moralpanik. På läktaren är det OK att skrika "Avgå!" och "Hora!" men inte annars?

Jag försvarar absolut inte hot mot Bajens spelare eller ledare men är det här att betraktas som hot? Sparven utttrycker en åsikt (på ett jävligt onyanserat sätt), om att bli kallad för "hora" är ett hot skulle polisen i det här landet klara upp några mord p.g.a. tidsbrist. Jag håller verkligen inte med om det Sparven säger men lik fan har han rätt att säga det.

Dessutom har Sparven redan bett om ursäkt, den finns att läsa på sidan 4 på följande länk: http://www.bajenfans.se/bajensnack/viewtopic.php?t=11106&postdays=0&postorder=asc&start=75 (jag vet in om/var den har publicerats någon annanstans.)

Det enda som är värt att diskutera kring detta är säkerheten kring spelare och ledare på Söderstadion, hur det kan vara så jävla enkelt att ta sig fram såhär långt.

5/31/2007 12:55:00 AM  

Tröttsamt många anonyma inlägg. Står ni inte för era åsikter?

5/31/2007 12:58:00 AM  

"OT: Jag förstår verkligen varför folk väljer att bli huliganer, så gulligull som somliga på svenska fans kan vara gör ju en spyfärdig."

Ja, för det finns ju inga mellanlägen eller nyanser...

5/31/2007 01:35:00 AM  

Jo, självklart finns det mellanlägen osv, men då var jag ju rätt extrem eftersom jag var riktigt förbannad.

/Anonym

5/31/2007 06:22:00 AM  

Tony snodde min folköl. Tro fan det att han ska mordhotas då! ;)

6/01/2007 07:32:00 AM  

Imorgon så tror jag att Danmark vinner med 3-1. Det är helt ok så länge Kennedys fina fot lyfter bollen rakt till Max's fina panna.

Det är klart, om sedan Max och Kennedy gör ett varsitt mål till, så ska jag inte klaga om resultatet blir 3-1 till Sverige istället.

6/01/2007 02:51:00 PM  

Tjena!

Hur har ni det där uppe på Slödderstadion?

Har ni hämtat er än?

Gött med smisk ni fick.

6/04/2007 01:09:00 AM  

Elfsborg for Ever: Och ni med enligt uppgift...

6/04/2007 06:05:00 AM  

Av er fick vi inte pisk i alla fall.

6/04/2007 06:58:00 AM  

Eftersom han som påstår sig vara elfsborgare inte vet vad vår arena heter, så, allesammans i kör... 1,2,3: ALLA SPELAR BANJO I BORÅS!!!

6/04/2007 09:57:00 AM  

Ingen har hört talas om Borås Banjo-Orkester. Däremot är/var Södra Bergens Balla Lajkor.

Vi spelar Elgitarr med "Slide"

6/04/2007 11:29:00 PM  

Cup för korpenlag på Zinkens konstgräs Söndagen 24/6. se www.midsommarklenoden.blogg.se eller maila midsommarklenoden@hotmail.com för mer info!

6/06/2007 08:22:00 AM  

Hela söder är fullt med nollor

6/07/2007 05:25:00 AM  

Har bloggen dött eller är det bara slut på idéer nu när Kvarnen har fått sitt alkoholtillstånd indraget? ;)

6/07/2007 01:53:00 PM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home