Tuesday, September 19, 2006

Back To Basics

De elaka tungor som tror att ...grönvita sidan upp! har haft någon annan avsikt med belysningen av arenafrågan än att belysa arenafrågan tycker vi borde skämmas.
Vi ser noll anledning att jubla över resultatet i söndagens match i gärdesgårdsserien mellan det blå laget och det röda laget, annat än att resultatet nu öppnar för att arenafrågan - till slut och äntligen - har förutsättningar att lösas.

Inom 1-2 veckor ska Hammarby ta kontakt med den nya stadsledningen, och då får vi se vad som händer. Tills dess tänker vi faktiskt släppa politiken (så skönt det är!) helt och hållet och fokusera på Bajen.

Inte för att det gör oss så mycket gladare.

Vi gissar att Hammarbys nuvarande startelva, med alla spelare friska / i form, skulle se ut så här.

P Andersson - Paulinho
Aubynn - Eguren - M Jensen - Chanko
Johansson - Marteinsson - von Schlebrügge - Stoor
Covic


Det innebär att sju av elva ordinarie spelare saknas mot Göteborg. Däribland hela mittfältet. Och det måste fan vara någon sorts världsrekord. (okej, om vi bortser från Busby's Babes efter flygkraschen).

Det finns således ingen som helst anledning att ha några positiva vibbar kring Göteborgsmatchen. Å andra sidan är det då Bajen brukar vara som bäst. Yeah, that's gonna happen.

Hammarby är för närvarande på sjunde plats i tabellen och har -2 poäng på de senaste fem omgångarna. När man betänker det önskar man nästan att man hade kunnat skriva om arenafrågan en vecka till.
Nästan.

9 Comments:

Skulle nog vilja påstå att PFO är ordninarie

9/19/2006 09:43:00 AM  

Från hockey-Johan Johanssons gästbok:
"Kommunalvalet i Ståkkålm är dock det viktigaste för min del. Eftersom saken diskuterats här kan jag avslöja att min egen röst hamnade just på den alltigen hjärtevarma humanisten Janne Hammarlund. Det skulle kännas tryggt med en sån människa vid ett roder.
Det är mer än vad man kan säga om den Thatcher/Reagan-dyrkande häxa som än en gång hotar att ställa till mer elände än hon gjorde när hon spred flatlöss på Ritz då det begav sig. Jag lyckades, till skillnad från flera av mina vänner, undvika det på det glada åttiotalet - och har inga ambitioner att bli knullad av människan nu heller. Henne vill jag slippa till varje pris, men jag är rädd att mina värsta farhågor besannas."

9/19/2006 11:17:00 AM  

Anonym: Hm, låt oss försiktigt säga att vi tillämpar avstängningspolicyn på den här bloggen.

Naturligtvis bara om det finns ett vettigt alternativ att kasta in, vilket det definitivt inte gör på torsdag.

9/19/2006 01:14:00 PM  

Hej,
Jag är lite nyvaken men behöver er hjälp (bring it on, anything...). Jag har kommit fram till att om vi fortfarande vill sluta som bästa Stockholmslag så måste ajik börja tappa poäng. Alltså går det inte längre att hoppas på 0-0 mellan råttor och apor utan vi MÅSTE hålla på jyrgaarden ikväll. Allsvenskan är snart lite för märklig för mig och jag lägger mig ner och dör istället...

/Johan

9/19/2006 11:45:00 PM  

PFO? 

Posted by H Karlsson

9/20/2006 03:41:00 AM  

Hä hä hä...

Ja inget är ju värre än om gnaget eller jyrgårn vinner till slut, så självklart hejar jag på gården i kväll. Sjukt logiskt.. ;-)

Måste inte Erkan vara med i elvan istället för Chanko?

9/20/2006 10:26:00 AM  

ja - heja DIF för helvete!  

Posted by johan

9/20/2006 10:32:00 AM  

M Jensen är inte med i truppen så han kan ni avskriva från start11an.
/Devon

9/21/2006 01:40:00 AM  

Devon: Jo, det var just det som var poängen...

9/21/2006 01:10:00 PM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home