Friday, April 28, 2006

Dessa jävla fredageftermiddagar

Så var då arenaförslaget officiellt. Eller snarare fem olika förslag. Vi har inte hunnit sätta oss in i frågan nog för att ha några vettiga åsikter (ovettiga åsikter har vi dock gott om) och det kommer nog att ta ett tag.

Men direkt kan vi konstatera att det inte bådar gott i ägandefrågan - en fråga som är oerhört mycket viktigare än antalet stolar - för Hammarbys del när projektgruppen leds av Globe Arenas vd...

Läs, begrunda och reagera så länge.

2 Comments:

Nåja så negativt behöver det inte vara. Förrutom det faktum att en 50 000 personers arena ger en lite mindre intim atmosfär så verkar privat finansiering (i.e AEG) vara ett alternativ för det alternativ som kommitén pratar sig varmast för, dvs alternativ IV. 

Posted by gwendo

4/28/2006 02:04:00 PM  

Ok

Ni känner mig vid det här laget, jag är en synnerligen balanserad person.

Men nu får det fanimej räcka!

Upp till kamp mot Stalin-Billström!

Kan vi locka 6000 i ett tåg till permiären så ska vi väl på franska bönders vis kunna visa vad vi tycker om Billströms Stalin-fasoner.

Jag kan inte längre finna mig i denna odemokratiska hantering av arenafrågan.

Jag hoppas på gvsu:s och alla andra Bajares förmåga att agera i den här styvmoderligt behandlade frågan.

Jag tvekar inte en sekund att manifestera missnöje genom att barikadera Nynäsvägen, besöka Stadshuset eller vad som nu krävs för att få politikerna att förstå vad de sysslar med.

Hela Hammarbys framtid står på spel, vi MÅSTE få äga och driva arenan, annars kan vi glömma att bli en storklubb.

Och Appelkvist: TOATALVÄGRA!!!!!

Vi måste börja kampen på allvar och det NU!

/Jävigt lack CityBajare

4/28/2006 09:18:00 PM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home