Friday, January 20, 2006

På soffan, del 1

Som de flesta vet har Hammarby inlett samarbete med teamutvecklaren Kjell Törnblom.
Strax innan avresan till Los Angeles deltog några av spelarna i en första enskild session. ...grönvita sidan upp! har på sunkiga vägar kommit över en utskrift av hans anteckningar. Inget direkt överraskande, men ändå något vi vill delge våra läsare så här på fredagen.

Kjell: Jag hade tänkt att vi skulle prata om dina mål.
Petter A: (tystnad)
Kjell: Alltså... vad du har för ambitioner här i livet.
Petter A: (tystnad)
Kjell: Och om du trivs med tillvaron.
Petter A: (tystnad)
Kjell: Gör du det? Trivs alltså.
Petter A: (lång tystnad) Jo.
Kjell: Det här börjar ju bra.
Petter A: (lång tystnad) Jo.

Kjell: I'd like to start off with asking you about your ambitions in life.
Ante: Look, mate, all I want to do is to play my best, get intothe World Cup, find a decent club in a decent climate and get away from this fucking snowhole once and for all! Any questions?
Kjell: Er...
Ante: I said ANY QUESTIONS, mate? No? Fine, then.

Kjell: Jag hade tänkt att vi skulle prata lite om dina mål.
Pablo: Fan, inte du också!

Kjell: Jag hade tänkt att vi skulle prata om... hallå... Mikkel, vakna!
Mikkel: zzzzz...äh? Va? Mpff. Skön soffa du har. Vi får lön för det här, va?
Kjell: Ja, det här är på arbetstid.
Mikkel: Bra. Jag mår fint. Väck mig om en timme.

Kjell: Jag hade tänkt att vi skulle prata om hur du ser på prestationer.
Jeff: Dö, får jag fråga en sak? Harru vatt i Bajen München?
Kjell: Nä...
Jeff: Dö, då har jag la ingenting att säga daj.

Kjell: Jag hade tänkt att vi skulle prata lite om dina mål.
Björn: Minst 15 nästa säsong.
Kjell: Alltså inte så, utan hur du ser på din framtid.
Björn: Få se nu... SM-guld med Bajen, vald till Sveriges snyggaste man, proffs i Italien, lo scudetto, vald till Italiens snyggaste man, VM-guld 2010, vinner skytteligan, VM-guld igen 2014, vald till världens snyggaste man, vinner skytteligan igen, investerar miljonerna, gör dem till miljarder, flyttar tillbaka till Stockholm, köper Bajen, avskaffar monarkin och blir president. Sen får jag börja leta nya utmaningar.
Kjell: Du behöver inte mig.
Björn: Nej, men du, jag behöver faktiskt ett råd. Tycker du att den här tröjan är snygg?
Kjell: Den vore snyggare i beige.
Björn: Du är dum.

Nadir: Snälla! Snälla! Släpp in mig! Jag vill prata! Jag har massor att ta upp! Jag kan förklara alltihop! Snälla?
Kjell: Sorry, du ingår inte i våra planer.

Kjell: Jag hade tänkt att vi skulle prata lite om dina mål.
Yvonne: Du, är du säker på att det inte var någon annan du skulle prata med egentligen?
Kjell: Jo, men jag är hungrig. Har du ett mellanmål?

---
Som vi ibland brukar känna oss nödgade att påpeka: Det här är satir. Och eventuella likheter med verkligheten är fan inte vårt fel.

15 Comments:

Haha humor när den är som bäst.

Saknade dock Börjes "mål"...

/Jimmy

1/20/2006 01:31:00 AM  

Misströsta inte. Det här löper risk att bli ett stående inslag...

1/20/2006 01:38:00 AM  

Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot när Äpplet får tala ut om svarta hål för dummies i Kjell Törnbloms soffa, i din tolkning. 

Posted by N

1/20/2006 01:48:00 AM  

Haha, riktigt bra skrivet!

1/20/2006 01:56:00 AM  

Gå med i fotbollstoppen ni också då...

www.fotbollstoppen.com

1/20/2006 02:01:00 AM  

mål - mellanmål.. ni har gett er in på minerad mark. pappahumor bör lämnas åt pappor, helst över femtio.  

Posted by johan

1/20/2006 03:14:00 AM  

Kuligt värre!

1/20/2006 03:58:00 AM  

Haha, humor på min nivå =)

Forsätt gärna i samma spår i fortsättningen!

1/20/2006 05:05:00 AM  

Haha, klockrent!

1/20/2006 07:25:00 AM  

UNDERBAR helt underbart! 

Posted by Anonymous

1/20/2006 07:31:00 AM  

Jävligt kul, speciellt det där om björne.

1/20/2006 07:56:00 AM  

Kul! :-)

P.S. / Jag länkar till er sen en tid tillbaka.

1/20/2006 01:43:00 PM  

Första gången jag läst nåt kul på en blogg.
Fett kul! 

Posted by Kukarna Hammarby

1/21/2006 04:21:00 AM  

Det tar sig...

1/21/2006 08:03:00 AM  

Haha fy fan vad rolig läsning :) Den med Björn var helt klockren. Absolut en av dom bästa fotbollsbloggarna är detta!

/ J

1/21/2006 11:37:00 AM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home