Monday, March 27, 2006

Alla har en agenda

Vi har känt efter både här och där men ändå inte lyckats piska upp någon större oro efter TV4-sportens domedagsdoftande inslag om TV-avtalet och sponsorpengar igår kväll. Liksom när Kalla Fakta mitt under förhandlingen skulle försöka granska Rune Hauge har TV4 varit en part i målet, och tydligen misslyckats kapitalt.
Att Jan Scherman nu - med Sveriges näst minst självständiga sportredaktion som knölpåk - försöker piska upp lynchstämning bland Sveriges fotbollssupportrar är väl knappast oväntat i sammanhanget.

Nä, det här är nog inte att betrakta som ett "chockavslöjande", för att använda tabloidspeak.
Snarare en "hatattack".

Därmed inte sagt att det är acceptabelt att det fortfarande inte är offentligt vem eller vilka som faktiskt kommer att sända Allsvenskan med fyra dagar till premiären. Senaste budet tycks vara alla utom TV4.

***

Den här artikeln, förresten, är rena Silly Season-rapsodin. Mattias Nylund, mannen från M.O.L.D.E, och så har visst en annan Bajenbekant sett rött igen. Inte helt oväntat, kanske.

***

Det måste finnas en anledning till att rapporterna från Malta innehåller minimalt med information om Loket och Dubbel-Gurra.
Frågan är vilken anledningen är.

***

Nu jävlar, nu kommer våren.
Köp biljett!

11 Comments:

Ja,
varför står det inget om provspelarna?
Tänk vad gott det skulle vara att få läsa "provspelare 1 är rena kánoners. Han ska vi signa. Jag tror vi kan beckna av honom för 15-20 miljoner senast nästa säsong".
Hela forumet skulle koka igång.
Plus då kanske spelarens agent och klubb...

Eller varför sågas inte provspelare 2 jämns med fotknölarna. "Det sämsta jag sett. Kan inte få en boll att rulla ett varv".
DEt skulle knappast öppna för kommande provspelare som känner sig osäkra, eller?

Eller varför fotograferas inte provspelarna i matchdräkter och annat? Det kan ju driva upp priset med 1 miljon om det går riktigt illa.

En officiell hemsida skall nog tänka efter lite, hoppas i alla fall jag.

3/27/2006 02:46:00 AM  

Du verkar en smula irriterad, Robert.
Det där var faktiskt inte heller riktigt vad vi frågade efter.

3/27/2006 03:04:00 AM  

Irriterad?
Då undrar jag ödmjukt vad som avses.

Kan inte det ovan vara en anledning till att inte skriva om provspelare på en officiell hemsida.

Själv har jag bevittnat fyra försäsongsläger på plats. Skrivit lite löst om olika spelare.
Sedan till min stora förvåning sett folk dra stora, alltför långtgående slutsatser av dessa korta intryck.
Tro mig, det är närmast omöjligt att bilda sig en uppfattning om provspelare annat än i riktigta matcher för en lekman.
Spel på 1/4 plan etc. kanske duger åt Linderoth och liknande.

Jag vet inte varför Love inte skriver något.
Men jag skulle inte skriva om provspelarna om jag var utsänd av officiella.

3/27/2006 05:06:00 AM  

Ja, Maryland11849 är jag, Robert, och ingen annan. Det är vad som står under inläggen på Tigerrandigt.

3/27/2006 05:07:00 AM  

Och nu ser jag att jag har helt fel, det beror på den dåliga internetuppkopplingen på Malta.
Tar mina åsikter och lägger mig och väntar vid brevinkastet.

3/27/2006 05:18:00 AM  

Hallå. Ska göra en pilotstudie om supporterjournalistik (i brist på bättre term) vid JMK och skulle vilja ställa lite frågor till mannen eller kvinnan bakom grönvita via mejl. Går det för sig?
Mvh
Johan Darin 

Posted by Johan

3/27/2006 07:06:00 AM  

Vi är väl alla till mans lite stingsliga dom här dagarna. Är själv pappaledig och vägrar gå ut med ungen förän posten har kommit. Än har inget säsongskort ramlat in. Varför är det så här varje jävla år... Sen 98 har jag tillbringat veckorna innan premiären med att försöka lista ut vilka som har samma namn som jag i kvarteret och kanske fått mitt kort av misstag, ringt min bank för att kolla att jag verkligen betalat (går numera att göra via internet tack och lov) och ungefär 80 ggr kolla att det verkligen var rätt PG jag betalade till. Utanpå säsongskortsnojjan kommer dessutom värvningsångest och försäsongsfrossa. ...och just det jag har en familj att ta hand om också.

3/27/2006 07:32:00 AM  

- Johan
förutom ..GrönVita borde du snacka med Robert som skivit kommentarer här ovan. Han har varit med en del...
En gång i tiden skrev han faktiskt på papper.

3/27/2006 07:41:00 AM  

Genom att INTE skriva om provspelarna visar faktiskt Hammarby prov på en viss professionalitet. Betänk att klubben just nu sitter i en svår förhandlingssits. Varför då gå ut och tillfredstala nyhetskåta men oreflekterade supporters?
Det verkar vara en betingad reflex hos vissa att hela tiden "FÅ VETA MERA". Addicted to news?

3/27/2006 08:18:00 AM  

Pappersjournalistik är inte intressant. Men måste få veta om det går bra att ställa några frågor till dig eller om vi måste vända oss någon annanstans. min mejl är: johan_darin@hotmail.com 

Posted by Johan

3/28/2006 01:33:00 AM  

- Johan - Robert är cyberburen idag. Kolla hans utmärkta Tigerrandigt http://tigerrandigt.blogspot.com/
Jag har inget med GVSU att göra, det är nån/några hemliga typer.

Jävlars nu small det till i brevlådan. Kortet har kommit!!!!

3/28/2006 02:17:00 AM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home