Wednesday, November 09, 2005

Klart till halvklart

Grabbar, ni måste lära er prioritera! Nå; all den knapphändiga förhandsinformation ...grönvita sidan upp! tagit del av pekar mot att det inte är något lurt med denna försening och att det faktiskt kan bli klart på riktigt med en kontraktsförlängning för Björn Runström idag. Men vi sitter, visa av tidigare onda erfarenheter, lik förbannat på nålar.

Vi roar oss med att citera oss själva. Varför är en förlängning samtidigt en seger för förnuftet?

Hammarby borde förlänga med Runström. Han har potentialen att bli en mycket bra spelare.

Runström borde förlänga med Hammarby. Han har potentialen att bli en mycket bra spelare - om han får fortsätta utvecklas i något år till i en omgivning där han får speltid och ansvar. Gärna också hyggligt välbetald och omgiven av fans som skulle halvt älska ihjäl honom. Och där, när tiden är inne, en klubb som verkligen vill ha HONOM och inte vilken långhårig Bosman som helst, köper honom och betalar både honom och Hammarby multum.

Således har alla rätt.


---

In other news: Robert lär ha fått glädjefnatt över gårdagens ekiperingsnyhet, och det är bara att instämma. Den tigerrandiga Kappatröjan (andraställ i Royal League) är en höjdare, och inte ens Hammarbys nemesis Glamourprinsessan borde kunna ha något att invända mot denna pärla i fotbollströjehistorien.

Även om Royal League skulle sluta i ett sportsligt och publikt fiasko, kommer vi att falla vackert.

13 Comments:

Suverän sida/blogg! Tycker verkligen om det du skriver och hur du skriver. Men vad har hänt på Bloggtoppen? ...gsu låg ju alltid topp 5 och oftast före hemska ytligheter som Glamourprinsessan. Kanske har att göra med att Laulen knappt bloggar längre och inte länkar hit titt som tätt. Blogga på!

11/09/2005 02:45:00 AM  

Hehe, vi skulle säkert kunna få upp siffrorna genom att delge våra läsare lite pikanta detaljer ur t ex det grönvita samlivet, gärna kryddat med lite lättklädda bilder (kolla, nu står ...grönvita sidan UPP för Bajen!).

Men även om det skulle bli en stormande succé skulle det dra lite fokus från det vi faktiskt försöker åstadkomma... ;)

Och 25 000 unika besökare på två månader är ju inte så pjåkigt ändå. Vi har ju tack och lov inte kravet på oss att ligga i tabelltoppen VARJE vecka. En stabil toppblogg, det räcker gott...

11/09/2005 04:15:00 AM  

Runa är klar!!!

/Flugan på väggen

11/09/2005 05:04:00 AM  

Flugan: Klar, klarare eller bläcket-är-torrt-klarast?

11/09/2005 05:14:00 AM  

HAHAHA,

Jag-mötte-Lassie-klart.


/Flugan på väggen

11/09/2005 05:31:00 AM  

Fråga: Är svart och gult snyggare på en bajentröja än på en gnagettröja? 

Posted by Bo

11/09/2005 05:37:00 AM  

Bo: Skulle kunna ställa upp en stringtroströja bredvid Kappan, men du vet nog svaret ändå innerst inne.

11/09/2005 05:39:00 AM  

Händer det något på Björnefronten eller är det som vanligt, intet nytt?

11/09/2005 01:21:00 PM  

Det bästa med RL tröjan är att vi slipper smör-och-bröd reklamen.
Jag har personligen oerhört svårt att stå ut med "13". Ful, färger som förstör, osv...

Hoppas dem tar in dem i affären...

11/09/2005 01:39:00 PM  

Jag ber om ursäkt för mitt tvärsäkra uttalande igår. Jag fattar inte ett skit. R var på ingång. Något måste ha hänt igår em. Jag ska försöka luska...

/Flugan på väggen

11/10/2005 06:03:00 AM  

Näe, det är riktigt bra siffror. Kan inte säga att jag bryr mig så värst mycket om besöksstatistik, men det är onekligen kul att kvalitet kan löna sig ibland. Bloggvärlden är ju inte så bortskämd med det. Bara du håller Ridsportsfetischism bakom dig så är jag nöjd:)

Fluganpåväggen: Fan vad det ska vara utdraget. Vad är det som har hänt nu då? Har det kommit upp ett annat alternativ för Bajen? Tycker Dede-ryktet är lite oroväckande känns som han har gjort sitt i Bajen.

11/10/2005 01:25:00 PM  

Tröjan är underkänd. Det är ju inga paljetter på den. Både spetsar eller häftiga skärningar saknas också.

Jag ser ni skriver i min blogg att jag är välkommen på Hammarbymatch, att det bara är att ringa så får jag komma. Tack för inbjudan, det glädjer mig att höra. =) Jag ska fundera på saken.

Angående tröjan, ifall ni skickar mig en tröja så lovar jag att styla upp och sy om tröjan till en hottare variant och posera i den på bloggen. Visa hur det ska se ut helt enkelt. Så här kan det inte få fortsätta.

11/10/2005 02:02:00 PM  

Tacka fan för att min nya idol underkänner tröjan. Allvarligt talat. Vad är hela grejen med färgkombinationen gult och svart? Aik, Elfsborg, Häcken, Mjällby etc. Det är extremt vidrigt och svider i ögonen vid blotta tanken.

11/16/2005 11:44:00 AM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home