Thursday, August 03, 2006

Poker och patience

Det är dags att komma ner på jorden igen.
Höstvindarna har dragit in över Söder, och ikväll når Allsvenskan mitten av sin resa från vår till höst, och oavsett vilka som kommit till Bajen, och vilka som kanske kan vara på väg är nu nu, ikväll är kväll, och ikväll tas Bajen emot av västsvenskt hällregn, och av ett lag man hade förtvivlat svårt för förra säsongen, med en av seriens klarast lysande stjärnor på väg tillbaka mot formen som kostade oss ett antal poäng i fjol.

Hösten kom den dagen.

Vilka jokrar som finns i leken är oväsentligt just idag.
Idag ligger ett serieryck i potten och Bajens hand består i lika hög grad som mot Häcken av osäkra kort. Kort som Lekström, Gunnarsson, Fischbein, Eguren, Piñones-Arce, och - hur det än bär oss emot att säga det - Marteinsson, som fortfarande söker formen och som knappast är helt återställd efter skadan.

Det blir en lång, dunkel eftermiddag.

Vår förordade startelva är ganska förutsägbar.

Paulinho - Piñones-Arce
Aubynn - Eguren - Fischbein - Furuseth-Olsen
Gunnarsson - von Schlebrügge - Marteinsson - D Johansson
Lekström


Bänken består av vad som finns till hands. Inklusive George Moussan.

Och där kom regnet. Yah man.

***

Dubbelmötena Malmö - Elfsborg blir nyckelmatcher. Men det väntar vi med ett par dagar. Först vill vi veta vilka förutsättningarna är.

***

Det slår oss att vi aldrig önskade Louay Chanko välkommen igår. Välkommen, Lolo! Hoppas att du får gott om tillfällen att tysta tvivlarna både vad det gäller dina kvaliteter och din professionalism.
Eftersom i princip alla nyförvärv vi trott förutsättningslöst och förväntansfullt på floppat å det grövsta kommer vi inte att tjata om vilken hög klass du håller. Det är en väntjänst. Tro oss!

Tröjnumret är en indikation så säker som någon på att vi aldrig får se Nichlas Hindsberg (ett av de ovan nämnda nyförvärven) i Hammarbytröjan igen. Två små funderingar dock:
1. Vet någon över huvud taget var han befinner sig?
2. Betalar Bajen fortfarande hans lön?

***

Det ska fortfarande in en forward i truppen och cirka 1200 namn har nämnts i sammanhanget. Det är möjligt att ett av de namnen är aktuellt, men vi garanterar inget...
...inget nytt om Toni Nhleko, i alla fall. Och ja, vi kollar det noga.

***

Vi skulle egentligen skriva något om Ruzomberok också, men det får bero tills matchångesten och den sannolika eftermatch-depressionen har lagt sig.

13 Comments:

gvsu. Du verkar deppig?
/GG

8/03/2006 04:36:00 AM  

Senast någon i redaktionen var positiv och förväntansfull inför en match var Gefle hemma 2005. Så snart någon redaktionsmedlem börjar tro på vinst varslar vi om uppsägning.

8/03/2006 04:38:00 AM  

Sådär ja, nu känner jag igen retoriken :) /GG

8/03/2006 04:49:00 AM  

Med den logiken borde du påbörja tidernas dissningskampanj, gsu.

8/03/2006 07:22:00 AM  

patience kopplar jag, men vad har poker med detta att göra?

8/03/2006 09:03:00 AM  

09:03,

De "osäkra korten" kanske? :)

8/03/2006 09:06:00 AM  

Lugn, bara lugn... Jag har spelat 1000:- på Lången för bortavinst så jag kan ha råd att gå på DIF-derbyt.

Benny håller nog inte nollan idag, så jag slängde in en 50-lapp på 5-1 också.

;-)

8/03/2006 10:09:00 AM  

Ähum... 1-5 menar jag förstås...

8/03/2006 10:11:00 AM  

OK, det blir inte 1-5 men 1-3 känns j-t bra det också. Såna här "ska-vinna-matcher" ger mig alltid ågren. Får vi be om en repris också?

8/03/2006 11:54:00 AM  

Tipparn Lasse! :D Såg dessvärre för j-vligt ut i första, men oj vilken styrka att vända!

8/03/2006 12:30:00 PM  

För att klargöra: Jag kan inte ta åt mig äran av att tippat bajenseger. Det var någon anomym.
Jag hoppades, och fortsatte hoppas även efter 1-0.
Som tur var så vare sig såg eller hörde jag något av första halvlek.
Då hade jag kanske inte varit lika positiv.

8/03/2006 12:43:00 PM  

F-n vad det ska vara krångligt ibland. Förra inlägget skrevs av mig, inte av "anonymous"

8/03/2006 12:45:00 PM  

vem fan är han den där antä kåvich eller va fan det var=)

8/03/2006 02:24:00 PM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home