Tuesday, April 04, 2006

Ord och sånger

De kreativa analyserna lyser med sin frånvaro. Nu är det bara ångest, som ett vått molntäcke över tillvaron. Men vinden blåser från söder och fan vet om inte horisonten ser lite ljusare ut.

Vad övrigt är, är ekon. Spöklika, diffusa ekon, men ekon som växer. Spöken som sjunger.

jag har väntat så länge på just den här dan

HEJAHEJAHEJABAJEN

Hammarby, Hammarby
vi går enade från Söder för att hylla vårat lag


HAMMARBYYYEROMBÄSTA

när man tror att du ska vinna förlorar du ändå
är det därför jag älskar dig så


FORZA BAJEN IN ME BOLLEN HEJ HEJ

alla kommer från Söder å vi älskar Hammarby

SKJUT SULAN SKJUT

Bajen va namnet, fotboll e vårt spel

SÖÖÖÖDERBRÖÖÖDERGLÖDER

Här är Hammarbys A-lag

Av denna långa, jävla, frustrerade, översnöade, infrusna försäsong återstår nio timmar och tio minuter. De är, å andra sidan, de längsta.

6 Comments:

Själv bara njuter jag, snart är en ny säsong i högsta serien igång!

Väntan är över, förberedelserna igång: den nervösa väntan på jobbet, för tidig hemgång (=utgång), ölen runt medis, burgarn eller vurren, promenaden över bron, nikotinöverdosen under läppen.. grönvitt så långt man ser.
Nä, idag ska jag njuta!

Seger 3-0, björn, pålle och dubbelg

4/04/2006 01:41:00 AM  

Mm, fyfan alltså, jag slits mellan hopp och förtvivlan varje sekund just nu. Kan inte koncentrera mig på nånting alls.

4/04/2006 03:10:00 AM  

Ja än går det vågor på Hammarbysjö, på Hammarbysjö på Hammarbysjö... 

Posted by Anonymous

4/04/2006 06:18:00 AM  

Grattis till guldet...

4/04/2006 12:16:00 PM  

Tackarrrrr!!!

4/04/2006 01:11:00 PM  

Öka takten sista kvarten, Tidaholm! :) 

Posted by Gissa...

7/24/2006 02:52:00 PM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home