Friday, March 31, 2006

Dubbel-Gurra klar till halvklar för Bajen

Enligt den isländska sajten Fotbolti har Hammarby idag skrivit ett treårskontrakt (å fan!) med Gunnar Þór Gunnarsson. Även Frams Officiella bekräftar övergången.

Hammarbys version är att förhandlingarna pågår. Hm.

Men - (vi säger) när (dåraktigt nog) det blir klart känns det faktiskt lite mindre nattsvart. Då har vi den där extra vänsterfoten. Och även om det är omöjligt att uttala sig positivt eller negativt om en spelare vi aldrig sett in action, så avger det lite positiva vibbar att den där vänsterfoten sitter på en spelare som är bofast i Islands U21-landslag.
En värvning var absolut nödvändig.
Det kunde förhoppningsvis ha blivit rätt mycket värre.

Övergångssumman är i vanlig ordning inte offentliggjord, men OM det skulle dyka upp några siffror i mindre nogräknade isländska medier, ha i åtanke att en isländsk krona motsvarar ungefär tio öre. Ja, vi kollade upp det.

***

Eftersom vi inte hört något nytt om arenan passar vi på att marknadsföra flyern en gång till.

4 Comments:

Om Fram redan bekräftat dealen så...

3/31/2006 09:33:00 AM  

Som vanligt fast tvärtom (jämför med Batan...).
I detta fall , klubbarna överens men ännu ej Þór och Hammarby.
Hette jag gunnargunnarÞór skulle jag försöka pressa fram ett par hundra tusen extra innan 24:00.

Þór är ju islänning. Finns det någon dålig islänning i någon utländsk liga?

3/31/2006 10:53:00 AM  

Läser på afton... chat med runan idag att ha tycker att bästa tränarn är:
Björn Runström säger: Det är klart att det är bättre i Italien, det finns bättre förutsättningar där. Dom har enorma kunskaper också. Den bästa är Stefano Pioli som jag hade i Bologna

Sedan nämner han Capello (Juventus) som efterträdare till AL.

Dvs av alla tränare jag haft är Pioli bäst, men får jag välja fritt ur mitt hjärta så blir det ingen jag har erfarenhet av.
Vi fick höra mycket snack om runan till dramaten efter karatesparken i ryggen.
Blir det runan som näst diplomat nu (angående AL)?

3/31/2006 11:16:00 AM  

Vi får väl hoppas at Gunnar inte kostade bajen mer än vad vi fick för totte...

3/31/2006 11:32:00 AM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home