Wednesday, July 13, 2005

Gästspel

EXTRA! EXTRA! ...grönvita sidan upp! presenterar ett exklusivt utdrag ur Henrik Appelqvists personliga blogg - under ett dygn får vi här en unik inblick i Bajens innersta väsen.

---
12 juli 07:10 Väcks av att Totte kastar in en tegelsten genom mitt fönster. Han förklarar att han inte tänker följa med till Nykvarn för att arrangera blommor. Jag försäkrar honom att vi ska fixa det på ett snyggt sätt.

07:40 Journalister ringer och frågar om det stämmer att Totte träningsstrejkar. Jag förklarar att han är sjuk. De verkar tro mig. Bra. Då var det löst.

08:15 Ordnar läkarintyg åt Totte. Ber doktorn ange "hösnuva" som åkomma. Fyndigt!
För in mutan som "löpande driftskostnad" i den röda boken.

09:30 Första mötet med Leicester för dagen. De har sockrat budet rejält. Större delen av summan utbetalas nästa gång laget vinner Champions League, men kunde Liverpool så kan de också. Det här ska nog lösa sig till allas bästa.

10:55 Thomas Andersson ringer från Nykvarn och berättar att blomsterarragemangen blev en succé. Jag ber honom se till så att detta kommuniceras ut till supportrarna, och antyder att Leicester-förhandlingarna går bra och att han ska börja scouta efter tänkbara ersättare snarast.

11:30 Efter två timmar har Leicester gått med på att summan utbetalas redan när Leicester kvalificerat sig till Champions League-finalen. En enorm framgång.

12:00 Lunch. Jag ringer Yvonne och hör om hon kan slänga ihop något åt mig. "Jag har semester", säger hon. Tvingas erbjuda henne övertidsersättning och helgtillägg fast det är tisdag. Det blir dyra köttbullar, men jag måste ha energi att slutföra Leicester-förhandlingarna.

13:43 Matar, enligt överenskommelse med Arenabolaget, in månadens utbetalning á 800 000 kronor i en A-brunn vid Danvikstull. Vi brukar kalla den "det svarta hålet".

15:10 Thomas Andersson ringer från Nykvarn och berättar att han byggt ett torn för att bättre kunna avspana himlen efter tänkbara nyförvärv. Jag ber honom SMS:a i fortsättningen. Det blir billigare.
För in mark- och materialkostnad för tornet som "löpande driftskostnad".

16:00 Syr ihop Leicester-affären. Jag ringer Linderoth i Nykvarn för att informera, men förstår inte vad han svarar. Något dialektalt. Finns det ett skånskt lexikon där man kan slå upp saker som "fubbick", "puggasole" eller "mögbör"?

16:05 Makulerar Tottes sjukintyg i dokumentförstöraren. Den verkar överhettad. Är det värmen, eller har Friedman och Kornett tittat förbi kontoret igen?

17:15 Styrelsemedlem ringer från det dagliga mötet på Gondolen. Han anmodar oss att "rävra" någon som tycks heta Schpelare. Sedan sjunger han "raj raj fiskebåt". Sedan får jag klart för mig att han köpt en fiskebåt på det grönvita kortet.

17:16 För in en fiskebåt som "löpande driftskostnad".

18:10 Journalisterna börjar ringa igen. Jag är proaktiv och lyckas förmedla budskapet att vi måste förstärka inom de ekonomiska ramar som finns och att Hammarby inte är en rik klubb. Tycker inte att det framgått ordentligt i media tidigare, vilket gjort att många fans drömt om osannolika värvningar som Mathias Svensson, Mattias Jonson eller Mattias Nylund. Nu lovar de att skriva så. Skönt - nu håller sig säkert supportrarna lugna säsongen ut.

20:35 Thomas Andersson skickar SMS från Nykvarn. "Har köpt beg luftvärnskanon. Satt upp i tornet. Fått tips: Figo på väg till Sollefteå med flyg ikväll. Återkommer."
För in en luftvärnskanon och framtida juridiska utgifter som "löpande driftskostnad".

20:38 Thomas Andersson skickar nytt SMS:
"PS: Tappade telefonen från tornet. Det här är min nya. Satte upp det på driftskontot, ok?"
Toppen. Mer löpande driftskostnader.

21:00 Förhandlar per telefon med Fredrik Hallman. Han kräver för hög lön.

21:15 Förhandlar per telefon med José Monteiro. Han kräver för hög lön.

21:30 Förhandlar per telefon med Dan Sahlin. Han kräver för hög lön, samt färdtjänst till och från match.

21:45 Förhandlar per telefon med Börje. Han kräver lön. Oerhört.

22:00 Busringer till Djurgårdens kansli och säger att jag är Mattias Jonson och är intresserad av en övergång. De avslöjar mig direkt. Jag undrar varför. Den där blåsningen har jag funderat på i veckor.

22:20 Ibland har jag fått kritik för att jag inte är den typen som "tar en öl med supportrarna". Men man måste följa sitt hjärta. Jag föredrar brännvin och jag dricker alltid ensam.

22:40 Den där marockanen schkulle vi nog ha rävrat när vi hade schkansen... öh, sch... chanschen!

23:45 raJRaj FIXxSKEbÅt..?aaizzzzzzzzzzzz

13 juli 07:05 Fasansfull huvudvärk. I natt drömde jag att jag var Djurgårdare. Sedan somnade jag.
---

Ett påpekande:
Detta är satir. Detta är också på ett sätt ett försök att visa kärlek. Ungefär samma sätt som Hammarbys ledning, via en aldrig sinande ström av underliga uttalanden i media, hemlighetsfullhet när det inte är motiverat och öppna strider som borde vara hemliga, visar sin kärlek till oss.
Tough love, kallas det visst.

Detta är givetvis också ett billigt trick att göra reklam för ...grönvita sidan upp! - en blogg som avser att ställa frågorna tills svaren kommer.

5 Comments:

Fniss ... Kanske inte helt olikt verkligheten.

7/13/2005 02:18:00 AM  

dundertabbe att släppa den här i slasken först.

7/13/2005 03:55:00 AM  

Kul som fan!! Mycket skön sida ÖHT.

7/13/2005 05:09:00 AM  

Sjukt kul... 

Posted by Uberluke

10/23/2005 04:23:00 PM  

Laser nu detta igen ett och ett havlt ar efter att du skrev det.
Fortfarande det basta du skrivit i bloggen...
Tack sa mycket. 

Posted by seba

12/07/2006 01:21:00 PM  

:
:
:

BloggerHacks

<< Home